Pelakon dan pengacara Nadhir Nasar yang sentiasa peka dengan situasi semasa tampil melontarkan pendapat mengenai filem komedi “Vik2ria Secret” yang tidak mendapat sambutan selepas ditayangkan di pawagam.

Biarpun lantang bersuara, namun Nadhir tidak berniat untuk menyinggung perasaan mana-mana pihak, sebaliknya hanya mengharapkan industri perfileman tempatan semakin maju dengan naskhah-naskhah berkualiti.

“Saya tidak berniat untuk menyinggung mana-mana pihak, namun saya perlu membuka mulut kerana mahu industri perfileman menjadi lebih baik.

“Lebih baik masyarakat didedahkan dengan naskhah berkualiti yang menjana minda. Sebagai salah seorang yang bergiat dalam bidang seni, adalah tanggungjawab saya untuk bersuara mengenai isu ini,” katanya menerusi Gempak.

Terdahulu, Nadhir menerusi ciapan di Twitter kecewa apabila melihat poster filem “Vik2ria Secret” dihasilkan tidak setimpal dengan perbelanjaan dan dana yang diberikan.

“Apabila ditanya, katanya acah nak bikin filem untuk makcik dan pakcik di hulu. Mereka pun dah layan Netflix. Kau yang ketinggalan.

“Dana yang banyak, tetapi poster pun macam budak ‘intern’ yang buat. Tak tahu nak rasa marah ke apa. “Terlalu awal untuk dibahaskan, kau masih mentah”. Bukan kami mentah, kau yang dah luput (expired),” tulisnya.

Difahamkan filem arahan AR Badul itu menerima dana sejumlah RM550,000 daripada Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (FINAS).

Bagaimanapun, kutipan filem itu hanya mencecah RM5,000 dengan jumlah penonton sebanyak 346 orang sahaja.