Pelakon Datin Anne Ngasri telah dikurniakan Darjah Kesatria Mangku Negara oleh Yang di-Pertuan Agong Al-Sultan Abdullah Ri’ayatuddin Al-Mustafa Billah Shah bersempena dengan Istiadat Pengurniaan Darjah Kebesaran, Bintang dan Pingat Persekutuan pada Khamis.

Anne atau nama sebenarnya Naszriah Ngasri, yang merupakan antara 292 penerima darjah kebesaran itu, menzahirkan rasa syukur tidak terhingga menerusi perkongsian di Instagram.

“Syukur dengan izin dan limpah kurniaNya. Semoga Allah SWT merahmati pemerintahan Kebawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku yang memayungi seluruh rakyat.

“Patik menjunjung kasih dan kurnia serta terus bekerja keras menabur bakti demi agama, bangsa dan negara yang tercinta,” tulisnya ringkas.

Dalam perkongsian sama, Anne dilihat bersama kakaknya, Darling Ngasri yang berkongsi beberapa foto mereka berdua sekitar istiadat yang berlangsung di Istana Negara.

“Setinggi-tinggi tahniah kepada adindaku. Teruslah menabur bakti demi agama, bangsa dan negara kerana sebaik-baik manusia adalah yang bermanfaat,” titip Darling.

Turut berkenan berangkat pada istiadat itu ialah Raja Permaisuri Agong Tunku Azizah Aminah Maimunah Iskandariah.