Setelah dilemparkan pelbagai kritikan gara-gara menggayakan busana blazer gergasi berona merah di segmen karpet merah Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) Ke-35, penyanyi Aina Abdul akhirnya tampil bersuara.

Aina menerusi perkongsian di Instagram berkata, dia membaca dan menerima segala teguran yang diberikan oleh orang ramai menerusi media sosial dengan hati terbuka.

“Selalunya saya jarang sekali luah isi hati. Biasanya semuanya tentang kerja di sini. Tetapi hari ini saya terpanggil nak tulis sesuatu.

“Ya, saya nampak semuanya. Saya baca semuanya. Saya baca, saya telitikan. Saya renungkan setiap teguran yang masuk,” katanya.

362624184 132297799876252 5013053968281499099 n

Dalam kesempatan itu, Aina atau nama lengkapnya Nurul Aina Abdul Ghani, turut berterima kasih kepada semua pihak yang prihatin dan mengambil berat tentangnya dengan meninggalkan nasihat serta teguran.

“Terima kasih kepada semua yang ambil berat, menegur untuk kebaikan, meninggalkan mesej serta komen yang baik.

“Saya sangat hargai. Alhamdulillah, saya akan terus mencuba untuk menjadi yang lebih baik selepas ini,” katanya.

Terdahulu, gaya fesyen Aina mendapat perhatian pendakwah bebas yang menjelaskan bahawa sebenarnya ia dilarang dalam Islam meskipun menutup aurat, kerana pakaian sedemikian dikategorikan sebagai Libas al-Syurah (pelik sehingga mengundang perhatian).

Pada segmen karpet merah ABPBH Ke-35, Aina dilihat tiba di perkarangan Istana Budaya dengan menaiki sebuah lori lut sinar bersama kumpulannya.