Sekian lama tidak melancarkan lagu, penyanyi Jaclyn Victor kembali menyerikan industri muzik tanah air dengan single terbaharunya berjudul “Kembalilah” yang dilancarkan pada 26 Mei lalu.

Istimewanya lagu ini buat Jaclyn, atau nama lengkapnya Jaclyn Joshua Thanaraj Victor, ini merupakan single pertamanya yang dirakamkan di sebuah studio di New York, Amerika Syarikat, hasil kerjasama dengan komposer dan penulis lirik, Gerald Sellan dan Adrian Puan.

“Saya tahu saya dah lama tak keluarkan lagu kan? Bila dapat peluang untuk rakam lagu terbaharu ini, saya sangat teruja!

“Sudah menjadi impian saya untuk ke AS, apa lagi untuk merasai pengalaman bekerja dalam suasana kreatif yang lain. Selepas dapat demo, saya tahu lagu ini paling sesuai untuk saya selepas Gegar Vaganza.

“Saya bertemu Gerald dan Adrian pada beberapa tahun lalu ketika Gerald menghubungi saya untuk berduet dengan kumpulan mereka, dan saya bersetuju. Kini kami sangat rapat seperti adik beradik,” katanya.

Tambah Jaclyn lagi, dia cuba melakukan yang terbaik bagi menyampaikan lagu tersebut biarpun mengakui ia adalah antara lagu paling mencabar pernah dia rakamkan.

“Menyanyi adalah sebahagian besar dalam hidup saya dan saya sentiasa akan melakukan yang terbaik, sebab itu saya pilih lagu ini.

“Lagu “Kembalilah” ini adalah antara yang paling mencabar pernah saya rakam. Saya perlu mengekalkan nada tinggi untuk masa yang lama.

“Tetapi saya tahu ianya berbaloi kerana anda semua layak menerima yang terbaik. Terima kasih kerana sentiasa menyokong saya selama ini,” katanya.