Syarikat pengurusan Ismail Izzani, World Peace Entertainment Sdn. Bhd. tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang melemparkan tuduhan mengatakan penyanyi dan pelakon itu telah menghamilkan seorang wanita.

Dalam satu kenyataan media, pihak pengurusan itu mengambil maklum tentang isu yang tular selepas nama Ismail dikaitkan dengan seorang wanita yang mendakwa dirinya hamil menerusi video yang dikongsi di akaun TikTok.

Bagaimanapun, selepas pihak pengurusan membuat penelitian lanjut di ruangan komen video, nama Ismail sememangnya tiada kena mengena dengan wanita tersebut seperti yang dikatakan oleh segelintir pihak.

“Dengan komen yang dikeluarkan oleh pemilik akaun TikTok tersebut, kami berharap agar tiada lagi sebarang tuduhan dan spekulasi yang melibatkan Ismail Izzani.

“Kami memandang serius perkara ini dan tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan kepada mana-mana pihak yang terus mengaitkan Ismail Izzani dengan hantaran tersebut.

“Kami berharap agar isu atau fitnah ini dihentikan serta merta dan semoga pemilik akaun TikTok itu dapat menemui jalan penyelesaian sekiranya benar dirinya teraniaya seperti yang dinyatakan,” katanya.

WhatsApp Image 2023 06 08 at 15.16.09

Dalam pada itu, ibu kepada Ismail iaitu Datin Suliza Salam turut mempertahankan anaknya dan menafikan dakwaan tersebut.

Terdahulu, isu terbabit mula menjadi buat mulut wargamaya apabila seorang pelakon lelaki enggan bertanggungjawab selepas didakwa menghamilkan seorang wanita.

Malah pelakon itu turut dikatakan telah mendesak wanita berkenaan untuk menggugurkan kandungannya, namun video itu kemudiannya dipadam kerana pendedahan tersebut adalah tidak benar.