Pelakon Sharnaaz Ahmad tidak mensia-siakan peluang keemasan dalam kerjayanya apabila ditawarkan untuk menyertai ‘keluarga’ francais filem aksi “Polis Evo” menerusi filem “Polis Evo 3”.

Memikul tanggungjawab untuk menjayakan watak bekas anggota polis bernama Reza, Sharnaaz atau nama lengkapnya Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad, memberikan sepenuh hati dan perasaan demi watak tersebut.

“Semua pun dah sedia maklum, ketika penggambaran berlangsung saya sedang melalui satu fasa dalam hidup tetapi saya kawal emosi dan buat yang terbaik sahaja untuk filem ini.

“Setiap hari, pagi hingga malam, saya jalani pelbagai latihan selama tiga hingga empat bulan. Bagi saya kerja adalah kerja, tanggungjawab adalah tanggungjawab.

“Ini adalah detik berharga kerana saya nak buat yang terbaik untuk masa ini. Kalau saya rasa nak angkat kaki pun nak buat dengan cara yang sempurna.

“Jadi saya hanya ingin buat yang terbaik dan sejauh mana saya mampu. Kalau tak mampu buat, saya akan sedih dengan diri sendiri sebab dah berikan sepenuh dedikasi,” katanya yang ditemui pada malam gala tayangan perdana filem “Polis Evo 3” yang berlangsung di TGV Suria KLCC.

Tambah Sharnaaz lagi, soal bayaran tidak menjadi keutamaan ketika dia memberi kata putus untuk menerima tawaran berlakon filem tersebut.

IMG 1489
Sepenuh dedikasi Sharnaaz beri buat watak Reza

Berbicara soal cabaran, Sharnaaz mendedahkan dia mengalami kesakitan pada gigi geraham bongsu dan kecederaan lutut ketika penggambaran, selain perlu menjalani pembedahan hidung disebabkan kesan habuk tebal di lokasi penggambaran.

Bagaimanapun, Sharnaaz bersyukur kerana sentiasa menerima sokongan daripada rakan pelakonnya Shaheizy Sam dan Zizan Razak serta pengarah sendiri, iaitu Syafiq Yusof.

Diterbitkan oleh Astro Shaw dengan kerjasama Skop Productions dan Blackflag, “Polis Evo 3” akan menggegar pawagam seluruh negara bermula 25 Mei ini.