Setelah melancarkan single “Menanti”, penyanyi Malaysia bertaraf antarabangsa Yuna sekali lagi memberi kejutan kepada peminat dengan melancarkan ‘extended play’ EP bahasa Melayu berjudul “Masih Yuna”.

Menurut Yuna atau nama sebenarnya Yunalis Mat Zara’ai, EP ini merupakan hadiah istimewa buat peminat di Asia Tenggara iaitu di Malaysia, Indonesia, Singapura dan Brunei yang menanti buah tangan terbaharu daripadanya sejak tujuh tahun lalu.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, Yuna menzahirkan penghargaan kepada semua pihak yang membantunya menjayakan EP tersebut termasuk syarikat pengurusan muzik Indie Pop Management dan label rakaman Independent Co.

“Terima kasih kerana menyokong keputusan saya untuk menghasilkan sebuah EP bahasa Melayu. EP ini adalah sesuatu yang dah lama saya ingin hasilkan kerana rindu menghasilkan muzik dalam bahasa Melayu.

“Saya tahu peminat-peminat saya di Malaysia, Indonesia, Singapura dan Brunei sudah lama menantikan sesuatu yang baharu daripada saya, iaitu menyanyi dalam bahasa ibunda saya selepas hampir sedekad,” katanya.

Tambah Yuna lagi, dia juga berpeluang untuk menerbitkan lagu pertamanya, “Camaraderie” yang dimuatkan dalam EP tersebut.

Secara keseluruhannya, EP “Masih Yuna” menampilkan empat buah lagu iaitu “Menanti”, “Asing”, “Masih Sunyi” dan “Camaraderie”.

“Masih Yuna” kini boleh distrim menerusi aplikasi Spotify, Apple Music, Deezer, Amazon Music dan dimuat turun menerusi iTunes Store.