Sejak kemunculannya dalam drama fenomena “Projek: High Council”, nama Amir Ahnaf sering meniti di bibir ramai sehingga mempunyai kelompok peminat fanatik tersendiri.

Pemilik nama lengkap Muhammad Amir Ahnaf Mohd Khairudin yang terkenal dengan watak Kahar itu mengakui ingin meneroka lebih banyak watak baharu dan berbeza dalam industri seni tempatan.

“Selepas kemunculan saya dalam “Projek: High Council”, watak Kahar telah memberi impak besar dalam kerjaya saya.

“Lanjutan daripada itu, saya mengimpikan watak-watak berbeza yang mampu menampilkan sisi berbeza,” katanya yang bakal muncul dalam drama bersiri komedi terbaharu, “Scammer Geng Marhaban”.

PC Still2023 04 10 16h23m39s724

Berbeza dengan watak Kahar yang serius, watak Aidil yang dijayakan Amir dalam drama arahan Wann Hafiz ini lebih ceria dan santai.

“Saya percaya watak Aidil adalah salah satu daripada watak-watak yang saya impikan. “Scammer Geng Marhaban” ini bagi saya cabarannya adalah berlakon ketika waktu berpuasa.

“Ditambah pula watak saya iaitu Aidil seorang yang sangat ceria dan aktif, memang banyak menggunakan pergerakan. Jadi apa yang harus saya lakukan adalah kena pandai simpan tenaga,” katanya.

Dalam pada itu, tiada apa yang diharapkan lebih daripada Amir selain dapat menceriakan penonton dengan lakonannya menerusi drama tersebut.

Secara jujurnya saya sendiri seronok dapat menjadi sebahagian daripada “Scammer Geng Marhaban”, dengan cerita yang mencuit hati ini saya harap dapat menceriakan penonton,” ujarnya.

PC Still2023 04 10 16h36m24s218

Drama lapan episod ini mengisahkan dua beradik yang tidak sehaluan, Aidil dan Adib. Namun apabila ibu mereka, Hajah Quyah telah terjerat dalam kegiatan ‘scam’ ketika cuba mempertahankan jawatan Presiden Persatuan Marhaban, Aidil dan Adib cuba mencari dalang yang telah menipu ibu mereka.

Selain Amir, drama ini turut dibintangi Lorenzo Irmann dan Qistina Khaled di samping pelakon berpengalaman seperti Ozlynn, Watie Sadali, Che Kem, Raja Azura dan Zahid AF.

“Scammer Geng Marhaban” akan mula ditayangkan pada 4 Mei ini di Astro Ria, saluran 104, setiap hari Khamis, jam 11 malam. Drama ini juga boleh ditonton secara strim di platform Astro GO ataupun On Demand.