Dalam kesibukan menguruskan kemelut rumah tangganya bersama suami yang juga pengarah Syamsul Yusof, pelakon Puteri Sarah sempat berkarya dan melancarkan sebuah lagu berjudul “Terus”.

Menurut Puteri Sarah, dia memilih tarikh 8 Mac, iaitu ulang tahun perkahwinannya yang ke-9, serta merupakan Hari Wanita Sedunia kerana mahu mengabadikan tarikh itu sebagai simbol dia sudah meneruskan kehidupan.

“”Terus” adalah sebuah lagu mengenai patah hati, manifestasi rasa dari hati saya sendiri sebagai hadiah untuk semua wanita-wanita hebat, sempena Hari Wanita Sedunia.

“Lagu ini memang mengisahkan apa yang terjadi kepada diri saya. Apa yang berlaku selama ini saya ceritakan dan diterjemah menjadi sebuah karya. Terus memang mewakili isi hati saya.

“Saya gembira karya ini akhirnya dapat menemui pendengar hari ini. Setidaknya mereka yang senasib dengan saya dapat bangkit dan meneruskan kembali hidup seperti dulu,” katanya menerusi Harian Metro.

Buat makluman lanjut, lirik lagu ini ditulis oleh Puteri Sarah bersama komposer, Faizal Ulwi dan dinyanyikan oleh Sarah Fazny dan Zayani.

Terdahulu, Puteri Sarah telah hadir pada sebutan kes perceraian dengan Syamsul di Mahkamah Syariah Jalan Duta, Kuala Lumpur.