Penyanyi Naim Daniel mencipta sejarah tersendiri apabila menerima pengiktirafan daripada The Malaysia Book of Records selepas membuat persembahan nyanyian secara terbalik di Anugerah Juara Lagu ke-37 (AJL37).

Naim atau nama lengkapnya Muhammad Naim Daniel Baharin dalam satu perkongsian di Instagram, berkongsi kegembiraannya dan menganggap pencapaian itu sebagai permulaan baik sebelum memasuki bulan Ramadan.

“Hilang dalam kegembiraan sekarang sebenarnya. Satu pembukaan yang baik buat saya sebelum melangkah ke bulan Ramadan tahun ini.

“Terima kasih, terima kasih di atas sokongan dan cinta kalian semua yang telah menyokong kerjaya saya dari awal hingga ke hari ini.

“Hari ini, satu lagi sejarah tercatat untuk perjalanan saya sebagai anak seni, dan ianya takkan berhenti disini, selagi saya menghirup nafas daripada semangat dan doa yang kalian berikan,” katanya.

n2

Dalam perkongsian sama, pelakon drama bersiri “Projek: High Council” itu turut menyeru rakan-rakan seindustrinya untuk terus berani mencuba sesuatu yang baharu

“Saya hadiahkan kejayaan ini buat semua anak seni yang sentiasa berani dalam mencuba. Teruskan berani. Sayang semuanya,” katanya.

Terdahulu, Naim membuat kejutan kepada penonton AJL37 apabila tampil menyanyikan lagu “Mainan” dalam keadaan terbalik seperti mana dilihat dalam video muzik lagu tersebut.