Sejak akhir-akhir ini, kemelut rumah tangga pelakon Hafidz Roshdi dan isterinya, Nurul Shuhada Mat Shukri menjadi buah mulut wargamaya apabila dilihat bagai tiada titik noktah.

Terbaru, orang ramai dikejutkan dengan berita Shuhada cedera parah di bahagian muka akibat ditumbuk Hafidz sebanyak tiga kali hingga memerlukan 10 jahitan dan menyebabkan parut kekal.

Shuhada akhirnya mendedahkan punca pelakon drama “Bawa Aku Ke Syurga” itu berang dan naik tangan adalah selepas Shuhada mendapat tahu dia masih berhubung dengan wanita yang menjadi orang ketiga dalam rumah tangga mereka.

“Hafidz ‘kantoi’ untuk kali kedua dengan saya sebelum dia lafaz cerai, pihak sana buat permohonan maaf dan berjanji tak akan hubungi lagi tetapi mereka masih berhubungan.

“Hafidz takut degan bayang-bayang dan kesalahan dia sendiri, tiada provokasi, hanya ketakutan dalam diri bakal kena tular sebab kekasih hati takut kena kecam lagi,” katanya.

FqQq3 jaEAEvKFP
Coretan Nurul Shuhada di Instagram Story

Dalam pada itu, Shuhada menerusi temu bual bersama program Melodi mengakui sudah mula tawar hati dan percaya semua yang berlaku adalah petunjuk daripada Allah.

“Selama ini, saya memang ditindas, cukuplah saya bagi muka dan bersangka baik. Apa yang sudah terjadi, Allah nak tunjuk saya memang tak boleh toleh ke belakang lagi. Walau berat macam mana pun saya kena terima.

“Kalau ujian orang ketiga memang sangat berat, Allah tambah lagi ujian yang lebih berat untuk saya. Ia membuatkan saya yakin akan bahagia dan berjaya dengan anak-anak.

“Saya perlu terus memandang ke hadapan dengan anak-anak saya, sama-sama ke depan. Cukuplah,” katanya.

Terdahulu, polis sudah mengambil keterangan Shuhada yang hadir ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor, bagi memberi keterangan kepada Bahagian Siasatan Jenayah Seksual, Wanita dan Kanak-Kanak (D11), Jabatan Siasatan Jenayah, Polis Kontinjen Selangor.

Shuhada telah memfailkan proses pengesahan lafaz cerai di Mahkamah Rendah Syariah Shah Alam pada 28 Februari lalu selepas Hafidz menjatuhkan talak menerusi panggilan telefon disaksikan keluarga kedua-dua belah pihak.