“Bila nak, kau datang rumah aku dengan cara baik. Bila kau tak nak, kau buang aku macam sampah” Begitulah luahan pelakon Datuk Aaron Aziz kepada pengarah filem “The Original Gangster”, Syamsul Yusof.

Menerusi video yang dikongsikan di laman Instagram, Aaron tampil menceritakan perkara sebenar mengenai isu namanya digugurkan dari filem aksi tersebut selepas diajukan pelbagai soalan.

“Oleh sebab ramai yang dah hubungi saya untuk bertanya tentang isu ini, jadi saya akan ceritakan kronologi apa yang sebenarnya berlaku,” katanya.

Menurut Aaron, Syamsul telah sedia maklum mengenai masalah kesihatannya ketika datang ke rumahnya sebanyak tiga kali untuk memberi tawaran berlakon filem “KL Gangster 3”.

“2022 kau datang rumah aku tiga kali, kononnya nak berbual pasal “KL Gangster 3”. Rupa-rupanya pasal filem lain, iaitu filem yang kau tengah buat sekarang.

“Jangan nak tipu yang kau tak tahu aku ada masalah leher. Kau memang dah tahu. Nak kurus ikut amaun berat yang kau nak memang mustahil tapi aku cuba.

“Nak cakap aku bohong, kau jawab sendiri kat Padang Mahsyar nanti. Allah sebagai saksi nanti,” katanya.

Jelas Aaron, sewaktu sesi latihan, dia dimaklumkan yang dia tidak akan terbabit dengan banyak babak pertarungan, namun situasi itu bertukar sebaliknya selepas dia masuk ke set penggambaran.

“Akhirnya saya menjadi pelakon yang paling banyak terbabit dengan babak pertarungan berbanding pelakon lain. Pelakon lain cakap saya paling banyak babak pertarungan sebab saya pelakon utama,” katanya.

Tambah Aaron lagi, dia telah menjalani beberapa latihan sebelum memasuki set penggambaran dan telah membakar 1000 kalori setiap hari.

“Sebelum aku masuk koreografi, aku dah pergi latihan dengan Saiful. Kau tahu tak betapa penatnya aku? Empat jam sehari aku berlatih. Aku boleh tunjuk dekat penerbit yang 1000 kalori dibakar setiap hari,” katanya.

Lebih mengejutkan ramai, Aaron turut mendedahkan bahawa Syamsul memintanya untuk mengambil suntikan bagi mendapatkan bentuk badan yang diinginkan.

“Lepas itu kau cakap dengan aku, ‘Aku nak badan kau macam gini’, aku cakap kalau nak badan macam ini kena cucuk (ambil suntikan).

“Kau cakap apa? Pergi cucuk! Berapa banyak dah aku cucuk,” jelasnya sambil menunjukkan bilangan jarum yang digunakan untuk suntikan tersebut.

Jelas Aaron, dia juga telah mengajak Syamsul untuk berjumpa dan menunjukkan fizikalnya selepas segala latihan, namun tiada maklum balas daripada pihak sebelah sana.

Terdahulu, Syamsul mendedahkan keputusan menggugurkan nama Aaron daripada filem “The Original Gangster” adalah disebabkan usia, bentuk fizikal dan masalah kesihatannya yang mengundang kebimbangan dalam kalangan penerbit dan pelakon lain.