Pelakon Uqasha Senrose berdepan detik cemas apabila suaminya yang juga pelakon Kamal Adli cedera parah di kepala dan muka akibat diserang seorang warga Singapura di Singapore Expo Hall malam tadi.

Kejadian itu berlaku secara tidak dijangka ketika kedua-dua mereka ingin pulang selepas terlibat dalam sebuah acara Hari Raya Mega Sale 2023 bersama para peminat di sana.

Menurut Uqasha atau nama sebenarnya Nik Zaris Uqasha Nik Sen, individu tidak dikenali itu telah memanggil nama Kamal sebelum memukulnya berkali-kali di bahagian kepala, muka dan badan dengan cotar dan senjata tajam sehingga cedera parah.

“Saya dan Kamal bergambar dengan seorang mak cik. Tiba-tiba, datang seorang lelaki dan bertanya, Kamal mana? Kami fikir dia peminat.

“Kamal kemudian tegur lelaki itu. Tiba-tiba lelaki itu keluarkan cota dari poket dan pukul belakang kepala Kamal berkali-kali.

“Darah Kamal berjurai di baju. Apabila Kamal angkat kepala, dia pukul tulang pipi. Lelaki itu kemudian pukul berkali-kali pada badan Kamal,” katanya menerusi BH Online.

Ekoran kejadian itu, Uqasha memaklumkan bahawa Kamal terpaksa ditidurkan untuk sementara waktu dan menjalani pembedahan kepala di sebuah pusat perubatan di Singapura.

Sehubungan dengan itu, pelakon drama “Akira Khan” berkenaan memohon agar orang ramai dapat mendoakan suaminya.

kamal

Sementara itu, pengacara dan penyanyi Roslan Shah yang berada bersama pasangan pelakon itu memaklumkan bahawa pihak polis telah berjaya menahan penjenayah tersebut.