Biarpun telah memaafkan pelakon Sophia Albarakbah yang menjadi punca masalah rumah tangganya, namun pelakon dan penyanyi Bella Astillah akui agak sukar untuk melupakan apa yang berlaku.

Menurut Bella, tindakannya memaafkan pelakon itu bertujuan untuk mencari ketenangan dalam diri dan memperbaiki hubungannya dengan suami, iaitu pelakon dan penyanyi Aliff Aziz.

Malah Bella atau nama sebenarnya Dayang Ara Nabellah Awang Astillah sentiasa mencari inisiatif untuk melupakan kenangan pahit itu dengan melakukan pelbagai aktiviti keluarga.

“Cara saya melupakan kisah itu, saya sibukkan diri dengan banyak melakukan aktiviti berfaedah bersama suami dan anak-anak, dengan harapan masalah sebegini tidak berulang.

“Bagaimanapun, siapa saya untuk lari daripada masalah jika Allah sudah takdirkan sebagai ujian buat saya. Semoga baik-baiknya tiada lagi masalah,” katanya menerusi Gempak.

Dalam pada itu, Bella berharap para peminat dapat mendoakan dirinya dan Aliff kerana trauma melihat kes-kes penceraian pasangan selebriti sejak akhir-akhir ini.

Terdahulu, dunia hiburan tempatan kecoh apabila Bella mendedahkan seorang pelakon wanita mengakui menaruh perasaan pada Aliff selepas bergandingan dalam drama.