Tidak sampai seminggu memberi bayangan bahawa dirinya telah berbaik dengan isteri, Nurul Shuhada, pelakon Hafidz Roshdi mengejutkan ramai apabila menceraikan isterinya dengan talak satu.

Memetik laporan dari mStar, perkara itu telah disahkan oleh adik ipar Hafidz yang mendedahkan pelakon itu melafazkan cerai menerusi panggilan telefon bersaksikan keluarga masing-masing.

Difahamkan, Shuhada bakal memfailkan perceraian mereka pada 1 Mac ini, yang juga jatuh pada hari ulang tahun kelahirannya.

“Memang betul Hafidz dah lafazkan cerai talak satu kepada kakak saya melalui telefon di hadapan semua ahli keluarga masing-masing. Hafidz berada di Shah Alam dan kami bersama Shuhada kini di Perlis.

“InsyaAllah Shuhada akan failkan cerai di mahkamah di Kuala Lumpur nanti. Kami sedang bercakap dengan peguam untuk tarikh perbicaraan sebab ia masih dalam proses,” katanya.

Dalam pada itu, wargamaya tidak henti-henti memberi kata-kata semangat serta titipan doa agar Shuhada menjadi wanita yang kekal kuat berdepan ujian dan tidak menjadi mangsa penindasan lelaki.

“Terima kasih. Semoga berbaliklah segala kebaikan untuk semua yang mendoakan saya dan anak-anak,” balasnya ringkas.

Pergolakan rumah tangga Hafidz dan Shuhada bermula selepas Shuhada mendedahkan perbuatan orang ketiga yang dikenali sebagai Athira Yuhada.

Athira kemudiannya membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Shuhada serta mendakwa Hafidz cuba mendekatinya sejak 9 tahun lalu.

Untuk rekod, Hafidz dan Shuhada yang mula berkenalan sejak zaman belajar, telah mendirikan rumah tangga pada 2016 dan dikurniakan dua cahaya mata iaitu Humairah dan Umar.