Pelakon Reen Rahim mengejutkan ramai apabila bakal menamatkan zaman bujang dengan jejaka pilihan hatinya yang juga seorang ahli perniagaan pada akhir bulan ini.

Khabar gembira itu diumumkan menerusi sidang akhbar pengumuman majlis perkahwinan Reen yang berlangsung di Irama Dining, Kuala Lumpur, hari ini.

Tanpa mendedahkan identiti sebenarnya bakal suaminya, Reen atau nama sebenarnya Noreen Ashikin Abdul Rahim akan mengadakan tiga buah majlis dengan tajaan RM15 juta.

Menurut Reen, dia mula mengenai jejaka yang dikenali sebagai ‘Mr H’ itu sejak dua tahun lalu, namun belum bersedia untuk komitmen berumah tangga.

Hubungan mereka akhirnya menerima restu keluarga kedua-dua belah pihak sebelum merancang untuk membawanya ke jinjang pelamin.

“Saya tidak akan mendedahkan identiti bakal pasangan buat masa ini. Apa yang boleh dikongsikan ialah dia lebih muda enam tahun berbanding saya dan merupakan seorang ahli perniagaan serta ada sedikit penglibatan dalam industri hiburan.

“Kalau ikutkan, saya nak buat satu majlis sahaja, tetapi ada pihak yang sudi menaja, jadi kami memutuskan menganjurkan tiga majlis iaitu malam berinai, akad nikah dan resepsi,” katanya menerusi BH Online.

Terdahulu, Reen telah mengikat tali pertunangan dengan jejaka yang enam tahun lebih muda daripadanya itu pada Ogos lalu.

Bagaimanapun, pertunangan itu dirahsiakan bagi menghormati permintaan keluarganya.