Memulakan kerjaya sebagai ratu cantik, kini Sanjna Suri lebih cenderung untuk meneroka peluang baru dalam industri perfileman tempatan dengan lebih serius.

Akui berdepan cabaran untuk menembusi pasaran Melayu, Sanjna kian berusaha untuk memecahkan stereotaip namun pada masa yang sama, menghormati bangsa dan agama lain.

“Sebenarnya memang susah nak tembusi pasaran Melayu. Sejak menceburi bidang lakonan, rata-rata tawaran yang datang kepada saya terarah pada watak wanita India atau wanita berdarah campuran.

“Kalau boleh, saya nak pecahkan pandangan stereotaip itu kerana percaya, banyak lagi yang saya boleh terokai kalau bercakap pasal peluang seni lakon dalam industri tempatan,” katanya menerusi Utusan Malaysia.

Menurut wakil Malaysia untuk Miss Intercontinental 2017 dan Miss Supranational 2018 itu, dia sedia untuk menggilap bakat yang sedia ada serta mempertimbangkan apa jua watak yang ditawarkan.

Malah Sanjna tidak menolak sekiranya ditawarkan watak di luar zon selesanya seperti watak wanita ‘tomboy’ mahupun wanita Islam yang memerlukannya untuk menyarungkan hijab.

Dalam pada itu, Sanjna kini sibuk mempromosikan filem Punjabi pertama di Malaysia, “Mundey Kampung Dey” yang ditayangkan di pawagam sejak 15 Disember lalu.

Selain Sanjna, filem arahan Mansher Singh itu turut dibintangi Anwaar Beg Moghal, Nipun C, Hemant Shergill, Chamkaur Singh, Sharmini Ramesh dan Mansher Singh.