Sering kali diasak dengan soalan tentang Tuju, akhirnya Noki mengesahkan bahawa ahli kumpulan K-Clique itu telah menarik diri secara rasmi.

Noki atau nama sebenarnya Ahmad Ikhwan Aji memaklumkan perkara itu menerusi temu bual rancangan hiburan baru-baru ini.

“Kami sering kali diajukan Tuju mana? Kenapa Tuju tidak membuat persembahan bersama-sama, maka secara rasminya saya memaklumkan Tuju sudah tidak bersama K-Clique lagi.

“Saya rasa sudah tiga atau empat bulan kalau tidak silap. Bukan kami yang buang sebaliknya kehendak Tuju sendiri. Mungkin dia mahu fokus kepada jenama Tuju Loca dan keluarganya,” katanya.

kclique min min
K-Clique terdiri daripada 8 orang ahli

Sehubungan dengan itu, Noki menafikan spekulasi yang mengatakan K-Clique telah mengeluarkan Tuju, sebaliknya keputusan itu dibuat oleh Tuju sendiri.

“Mungkin dia mahu fokus kepada jenama Tuju Loca dan keluarganya. Saya membuka mulut kerana setiap kali kami memuat naik video atau gambar, pasti ada peminat yang tertanya-tanya di ruangan komen,” katanya.

Terdahulu, ketiadaan Tuju ketika Konsert Havoc Midnight yang berlangsung pada September lalu membangkitkan tanda tanya peminat sehingga dikatakan wujud perselisihan faham antara mereka.

Namun, seorang lagi ahli kumpulan K-Clique iaitu MK menafikan perkara tersebut dan mengatakan Tuju mempunyai urusan keluarga pada ketika itu.

K-Clique turut dianggotai oleh Somean, KDeaf, FareedPF, Gnello dan NastyNas.