Ratu rock negara Ella Aminuddin menafikan penglibatannya dalam sebuah karnival yang sedang berlangsung di Mydin MITC Mall, Ayer Keroh, Melaka sejak 23 Disember lalu.

Ella menerusi perkongsian di Instagram meluahkan rasa kesal apabila nama dan gambarnya disalah gunakan oleh pihak penganjur menerusi poster yang digunakan untuk mempromosikan karnival tersebut.

“Ella kesal dengan tindakan syarikat penganjur Wanza Event Entertainment yang telah menggunakan imej Ella tanpa kebenaran untuk penganjuran Karnival Geggar Wanza Food Fest Mega yang sedang berlangsung pada 23 Disember 2022 hingga 1 Januari 2023.

“Kami percaya pihak urusetia penganjuran telah melakukan promosi berterusan dengan menggunakan imej kami di atas bagi mempromosi jualan reruai dan promosi jenama majlis mereka,” katanya.

Dalam pada itu, Ella menasihatkan para peniaga di luar untuk lebih berwaspada agar tidak terpengaruh dengan penganjuran acara yang tidak bertanggungjawab sebegitu.

Ella juga akan mengambil tindakan undang-undang terhadap penganjur tersebut.

“Peniaga-peniaga berkaitan dinasihatkan agar lebih waspada dalam semua urusan dan tidak terpengaruh dengan penganjuran tidak bertanggungjawab seperti ini.

“Ella melalui pengurusan di Ben Jawi Ventures (BJV) akan mendapatkan khidmat nasihat undang-undang bagi mendidik penganjur agar lebih bertanggungjawab.

Ini bukan kali pertama gambar selebriti disalah gunakan oleh penganjur untuk mempromosikan acara mereka memandangkan penyanyi Datuk Seri Siti Nurhaliza, Hael Husaini dan Datuk Awie juga pernah menjadi mangsa.