Setelah sebulan menerima rawatan di sebuah pusat perubatan akibat pendarahan di paru-paru, pelakon Nad Zainal membuat kemunculan semula menerusi siaran langsung TikTok, Ahad lalu.

Nad atau nama lengkapnya Farah Nadia Zainal Abidin mengakui pengalamannya selama sebulan itu membuatkan dirinya lebih menghargai kehidupan, terutamanya bersama dua orang cahaya matanya.

“Saya minta kebenaran pihak hospital untuk jalan keluar ke kereta ibu bapa. Nak tengok anak-anak saya.

“Saya boleh berjalan dan buat kali pertama keluar hospital, saya nampak Som (anak kedua), dia tunjuk ke arah saya, dan memanggil saya.

“Selama sebulan di hospital adalah pengalaman bermakna dan tidak akan saya lupakan. Ia membuatkan saya lebih menghargai kehidupan dan akan lebih berhati-hati,” katanya.

Dalam pada itu, Nad memaklumkan dia akan berehat dari dunia seni buat sementara waktu atas faktor kesihatan selepas menerima nasihat daripada doktor dan keluarga.

Pada masa yang sama, Nad turut menghargai semua pihak yang menitipkan semangat serta doa buatnya serta meminta orang ramai menghentikan spekulasi yang tidak berasas mengenai penyakitnya.

“Timbul isu kononnya saya sakit kerana makan supplemen sampai jadi viral. Ternyata spekulasi itu tidak betul sama sekali.

“Ini sedikit sebanyak buat saya sangat bersalah sampai fikir kenapa saya sakit sampai mengganggu perniagaan orang. Ini luar kawalan saya. Saya nak terangkan ia tak ada kaitan dengan supplemen,” katanya.

Terdahulu, Nad dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) sejak 20 November lalu akibat jangkitan kuman pada paru-paru sebelum disahkan mengalami pendarahan paru-paru.