Pasangan pelakon Lisdawati dan Fauzi Nawawi bersanding sekali lagi sempena meraikan ulang tahun perkahwinan mereka yang ke-15 tahun.

Menerusi perkongsian di laman Instagram, pasangan itu telah mengadakan majlis kesyukuran serba ringkas serta majlis hari lahir Lisdawati yang dihadiri keluarga dan kenalan rapat.

Untuk majlis buat kali kedua itu, Lisdawati dan Fauzi menyarungkan persalinan songket putih untuk bersanding, sementara warna biru untuk busana ‘nikah’.

Menurut Lisdawati atau nama sebenarnya Nisdawati Nazaruddin, dia terkilan apabila tidak dapat berkongsikan gambar pernikahannya terdahulu kerana masih belum berhijab.

“Saya sudah lama merancang untuk mengambil foto baharu. Ketika berkahwin dengan suami 15 tahun lalu, saya masih belum dalam keadaan sempurna (menutup aurat). Jadi saya tak dapat kongsikan.

“Jadi sempena meraikan majlis ulang tahun kelahiran yang ke-44, saya buat sekali majlis persandingan. Saya mahukan gambar perkahwinan sebagai kenangan,” katanya menerusi Harian Metro.

Untuk rekod, Lisdawati dan Fauzi berkahwin pada 9 September 2007. Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan empat orang cahaya mata iaitu Nur Aina Farhana, Nur Aina Fazneesya, Ahmad Nur Fyrdaus dan Ahmad Nur Fayyadh.

Lisdawati juga mempunyai empat orang anak tiri menerusi perkahwinan terdahulu Fauzi iaitu Nurul Hainil Fatihah, Fareez Hazwan, Nurul Hana Farisya dan Mohd. Fikri Hakimi.