Pelakon Julia Farhana Marin selamat diijab kabulkan dengan jejaka pilihan hati, Dr. Che Muhammad Hafiz Che Baharum pada majlis pernikahan tertutup di sebuah hotel di ibu kota pada 14 Disember lalu.

Julia mengumumkan khabar gembira itu menerusi perkongsian foto-foto majlis pernikahannya di laman Instagram selepas genap seminggu bergelar isteri.

“Saya ingin memaklumkan telah selamat bergelar isteri kepada Dr. Che Muhammad Hafiz. Di sini saya kongsikan beberapa gambar tidak rasmi sekitar majlis pernikahan kami yang dihadiri keluarga kedua-dua pihak.

“Kami ingin memohon maaf kepada semua kenalan, termasuk rakan-rakan media kerana lewat mengumumkan perkara ini kerana kami inginkan majlis yang hanya dihadiri ahli keluarga.

“Dengan rendah hati, saya dan suami ingin memohon doa orang anda semua untuk menempuhi perjalanan ini sebagai pasangan suami isteri. Terima kasih semua,” katanya.

Pada November lalu, Julia memaklumkan bahawa dia telah mengikat tali pertunangan dengan Che Hafiz dan akan melangsungkan pernikahan dalam masa terdekat.

Sebelum ini, Che Hafiz pernah mendirikan rumah tangga dengan Lufya pada 26 November 2016 dan dikurniakan seorang cahaya mata perempuan, Laana Haura yang kini berusia lima tahun.

Bagaimanapun, Lufya dan Dr Hafiz bercerai di Mahkamah Rendah Syariah Daerah Petaling, Shah Alam pada 17 Jun 2020.