Pelakon Catriona Ross akui terkejut apabila menerima jawapan yang agak kasar daripada salah seorang peserta program nyanyian All Together Now Malaysia musim kedua (ATNM2).

Menerusi perkongsian video yang tular di media sosial, Catriona mengajukan soalan sama ada meminati lagu Ku Milikmu nyanyian asal Datuk Seri Siti Nurhaliza kepada peserta berusia 16 tahun bernama Fieqa.

“Mestilah minat, kalau tak kenapa saya bawa lagu ini,” kata Fieqa sekali gus membuatkan barisan juri terkedu.

Bagaimanapun, Catriona kekal tenang dan terpanggil untuk memberi teguran dan nasihat kepada peserta itu di belakang pentas.

Menurut Catriona yang terkenal dengan gelaran Kak Kek, seseorang perlu terapkan sikap yang baik, saling hormat menghormati, disiplin dan merendah diri.

“Perkara utama yang awak perlu ada dalam diri untuk menjadi seorang penghibur bukanlah suara yang sedap atau bakat lakonan sahaja, tetapi sikap dan disiplin.

“Cara kita bercakap melambangkan karakter kita yang sebenar dalam hidup. Sebagai manusia, kita juga perlu belajar menghormati orang lain supaya disenangi dan diingati orang lain,” katanya.

ATNM2 disiarkan sejak 11 Disember lalu di saluran Astro Ria dengan mengekalkan juri lama dan barisan 13 juri baharu termasuk Ajai, Shila Amzah, Nikki Palikat serta Marsha Milan, manakala Datuk Syafinaz Selamat dilantik sebagai kapten juri.