Bagai bulan jatuh ke riba, setelah mencipta fenomena menerusi drama rantaian “Melur Untuk Firdaus”, pelakon Meerqeen kini berpeluang mencipta nama di negara seberang Indonesia.

Meerqeen atau nama sebenarnya Muhammad Shameer Shauqeen Shaiful Izam bersyukur kerana produksi di Indonesia memberi kepercayaan serta membuka peluang baharu dalam kerjaya seninya. 

“Sebelum ini, saya ke sana untuk bertemu dengan peminat dan memenuhi pelbagai undangan rancangan TV. Rentetan daripada kunjungan pertama itu, lebih banyak rezeki yang mula terbuka untuk saya mencuba.

“Saya gembira kerana kerja keras selama ini tanpa disangka membuka mata ramai, termasuk produksi luar yang mula menyedari kehadiran dan mempercayai bakat saya,” katanya menerusi Kopi Planet.

ezgif.com gif maker 5

Justeru, bekas peserta Hero Remaja 2019/2020 itu tidak akan menolak sekiranya lebih banyak tawaran dari luar yang bakal datang kepadanya kelak.

Terbaru, Meerqeen bakal muncul dalam drama bersiri Indonesia arahan Makbul Mubarak berjudul “Modus Operandi” dengan kerjasama Bank Rakyat Indonesia.

Sesi penggambarannya telah berlangsung selama seminggu di Jakarta. Selain Meerqeen, ia turut dibintangi Krito Immanuel, Yusuf Mahardika, Diandra Agatha dan Maudy Effrosina.

“Modus Operandi” bakal ditayangkan pada 4 November menerusi saluran YouTube BRI (Bank Rakyat Indonesia).