Kemunculan semula diva Indonesia Dato’ Sri Rossa di Malaysia untuk menjayakan Konsert Rossa 25th Shining Years di Dewan Plenary, Pusat Konvensyen Kuala Lumpur, Rabu lalu berakhir dengan jayanya.

Pada konsert yang dihadiri lebih 3,000 penonton itu, Rossa mencuri tumpuan dengan menggayakan busana bernilai RM235,000 sentuhan pereka fesyen terkenal Belanda, Iris Ven Herpen.

Antara lagu-lagu malar segar yang disampaikan Rossa sepanjang tiga jam konsert itu termasuklah “Pudar”, “Aku Bukan Untukmu”, “Tegar”, “Terlalu Cinta”, “Hati Yang Kau Sakiti”, “Tak Sanggup Lagi” dan “Hey Ladies”.

Lebih menarik, Rossa sempat menyampaikan beberapa lagu dari penyanyi Malaysia seperti “Suci Dalam Debu” (Iklim), “Janji Manismu” (Datuk Aishah Ariffin), “Bukan Cinta Biasa” (Datuk Seri Siti Nurhaliza) serta lagu medley “Isabella” dan “Fantasia Bulan Madu” bersama Datuk Amy Search.

Konsert itu turut dimeriahkan dengan kehadiran selebriti-selebriti tanah air, persembahan istimewa daripada Hael Husaini serta penyanyi Indonesia Judika, Andi Rianto, Eka Gustiwana dan Cakra Khan.

Berikut merupakan perkongsian selebriti-selebriti tempatan yang menghadiri Konsert Rossa 25th Shining Years:

Hael Husaini

Anna Jobling

Shiha Zikir

Fify Azmi

Tya Arifin

Catriona Ross

Sherry Ibrahim

Puteri Sarah Liyana & Adriana Adnan

Azfar Heri