Usaha murni pengacara dan penyampai radio Nabil Ahmad untuk membantu rakyat yang terjejas akibat penutupan perkhidmatan transit aliran ringan (LRT) mencuri tumpuan ramai.

Menerusi perkongsian di laman Instagram stesen radio Era FM, Nabil bersama kru Era membuat pantauan di sekitar LRT Ara Damansara dan LRT Masjid Jamek untuk mencari penumpang yang ingin menggunakan khidmat ‘e-hailing’ mereka.

Di sana, Nabil telah bertemu dengan seorang wanita kurang upaya (OKU), Puan Uma serta anak perempuannya yang dalam perjalanan untuk ke tempat kerja dan sekolah.

“Puan Uma ini OKU penglihatan dan setiap pagi selama enam tahun dia akan menggunakan pengangkutan awam ke tempat kerja.

“Satu benda hari ini yang kita belajar dengan Puan Uma, kita yang sempurna ini kena sentiasa belajar bersyukur dan kekurangan bukan penghalang untuk meneruskan kehidupan seharian,” pesan Nabil.

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata selebriti dan wargamaya tersentuh hati serta memuji usaha murni Nabil dalam membantu anak beranak tersebut.

Terdahulu, Rapid KL memaklumkan bahawa perkhidmatan LRT laluan Kelana Jaya antara Stesen KLCC dan Kelana Jaya terpaksa dihentikan petang Selasa lalu selepas mengalami gangguan teknikal.

Ekoran itu, sebanyak 16 stesen LRT laluan Kelana Jaya ditutup bermula 9 sehingga 15 November depan.

Gangguan perkhidmatan LRT itu melibatkan stesen Kelana Jaya, Taman Bahagia, Taman Paramount, Asia Jaya, Taman Jaya, Universiti, Kerinchi, Abdullah Hukum, Bangsar, KL Sentral, Pasar Seni Masjid Jamek, Dang Wangi, Kampung Baru, KLCC, dan Ampang Park.