Pelakon dan penyanyi, Harris Alif kesal dengan tindakan seorang penghantar makanan yang mencuri kasut di kawasan luar rumahnya semalam.

Setelah memuat naik rakaman insiden kecurian itu di laman Instagram miliknya, Harris memaklumkan bahawa penghantar makanan itu telah berjumpa serta memohon maaf kepadanya.

“Alhamdulillah saya baru jumpa ‘rider’ yang ambil barang saya itu. Dia pun dah minta maaf dengan cara elok.

“Saya bukan nak aibkan sesiapa tapi saya muat naik video permohonan maaf dia sebab nak beritahu semua orang bahawa perkara ini sudah selesai.

“Terima kasih kepada semua yang tolong ‘viral dan kongsi perkara ini,” katanya.

Bagaimanapun, Harris enggan membuat laporan polis seperti yang dicadangkan oleh orang ramai kerana beranggapan perkara itu tidak lagi perlu diperbesarkan.

“Bagi saya kuasa ‘viral’ ini dah cukup kuat. Saya pun dah dapat balik barang saya, dia dah pulangkan. Saya tanya sekiranya dia ada anak dan isteri.

“Sebagai orang Islam, kita perlu berhati perut. Saya fikirkan juga keadaan anak dan isterinya. Cuma saya harap perkara sebegini tak berulang lagi,” katanya.

Terdahulu, suami kepada pelakon Intan Ladyana itu memuat naik rakaman kamera litar tertutup (CCTV) kejadian itu serta mendedahkan wajah individu berkenaan.