Melihat genre gangsterisme masih relevan dalam industri perfileman tempatan, syarikat produksi D’Ayu Pictures muncul dengan filem aksi komedi berjudul “Daddyku Gangster”.

Penerbit Dato’ Rosmarayu Mokhtar berkata, nashkah filem berkenaan boleh memberikan kepuasan kepada penonton dengan jalan cerita yang cukup menarik.

“Idea untuk mencetuskan filem ini timbul apabila melihat kanak-kanak terbiar tidak mempunyai ibu bapa yang meninggal dunia.

“Selain itu, saya juga mendapat inspirasi daripada filem Hollywood iaitu “Fast And Furious 8”, di mana ia turut menerapkan elemen kekeluargaan, meskipun ia sarat dengan aksi.

“Biarpun tajuknya “Daddyku Gangster”, tetapi ia sebenarnya sesuai untuk ditonton oleh semua golongan termasuk seisi keluarga.

“Disebabkan itu, filem ini lebih mengetengahkan genre aksi komedi supaya ia tidak nampak sebuah naskhah yang nampak ganas,” katanya.

Official Poster Daddyku Gangster New

Untuk memberi kelainan pada filem ini, pengarah Ismail Bob menampilkan pelakon Zul Huzaimy sebagai watak utama.

“Sebagai pengarah sudah tentu saya cuba sesuatu yang baharu. Misalnya, kita semua tahu Zul Huzaimy seorang pelakon hebat yang terkenal dengan watak antagonis.

“Kali ini, saya cuba ‘twist’ pula dengan menjadikan Zul Huzaimy pegang watak hero dan ternyata ia berjaya membawakan wataknya dengan berkesan,” katanya.

“Daddyku Gangster” mengisahkan Ray, ketua gangster yang gemar mencuri kereta kereta mewah yang diseludup ke Malaysia bersama rakan kumpulannya. Hubungan Ray dan keluarga abangnya, Remy agak dingin.

Namun malang tidak berbau, Remy dan isterinya meninggal dunia setelah terlibat kemalangan jalan raya, menyebabkan Ray terpaksa menjaga kedua-dua anak saudaranya, Arisha dan Aidil.

Selain Zul, filem ini turut dibintangi Faizal Hussein, Ridzuan Hashim, Reen Rahim, Adeline Tsen, Zalif Sidek, Jay Iswazir, Vanidah Imran dan ramai lagi.

“Daddyku Gangster” akan ditayangkan di pawagam seluruh negara mulai 1 Disember 2022.