Sebagai seseorang yang sentiasa dahagakan cabaran, pelakon senior Faizal Hussein bersikap selektif terhadap tawaran bagi sesebuah naskhah.

Bercakap tentang pengalamannya membintangi filem aksi komedi arahan Ismail Bob Hashim, “Daddyku Gangster”, Faizal berdepan cabaran baharu apabila perlu berkongsi skrin dengan dua pelakon cilik, Angelica Petra dan Arryyan Petra.

“Saya sentiasa mengutamakan tawaran watak yang susah untuk dilakukan. Nampak macam senang, tetapi sebenarnya agak mencabar untuk berlakon dengan dua pelakon cilik kerana kami perlu menjaga ‘mood’ mereka di set penggambaran.

“Kami juga perlu banyak berhubung dengan mereka supaya nampak keserasian itu di skrin. Perkara itu yang paling saya takutkan tetapi selepas menonton hasilnya, saya amat berpuas hati.

“Segala masa yang kami luangkan untuk menghasilkan filem ini amat berbaloi,” katanya yang ditemui di malam gala tayangan perdana filem “Daddyku Gangster” di TGV Sunway Velocity Mall, Kuala Lumpur, semalam.

IMG 3614
Faizal bersama barisan pelakon “Daddyku Gangster”

Dalam pada itu, Faizal mendedahkan dirinya tertarik untuk menerima tawaran filem “Daddyku Gangster” kerana diberi peluang untuk melakonkan babak aksi sendiri.

“Saya diberitahu satu babak pembukaan filem ini memerlukan saya perlu lompat dari trak pikap ke atas lori yang sedang bergerak untuk mencuri sebuah kereta ‘sport’.

“Malah saya dibenarkan untuk berlakon babak itu sendiri. Ia salah satu sebab saya bersetuju untuk berlakon dalam filem ini,” katanya.

Penggambaran filem yang menelan perbelanjaan sebanyak RM2.5 juta ini telah difilemkan sepenuhnya di Kota Bharu, Pasir Puteh dan Bachok, Kelantan pada tahun 2020.

Selain Faizal, filem ini turut dibintangi Zul Huzaimy, Ridzuan Hashim, Reen Rahim, Adeline Tsen, Zalif Sidek, Jay Iswazir, Azhan Rani, Azri Iskandar, Vanidah Imran dan ramai lagi.

Diterbitkan oleh produksi D’Ayu Pictures, “Daddyku Gangster” akan ditayangkan di pawagam seluruh negara mulai 1 Disember 2022.