Biarpun berdepan situasi cemas apabila hampir pengsan ketika melakonkan babak dicekik seorang pelakon lelaki ketika penggambaran filem, pelakon Reen Rahim akui tidak serik untuk terus berlakon.

Menurut Reen atau nama sebenarnya Noreen Ashikin Abdul Rahim, dia telah pun memaafkan pelakon itu dan tidak mahu membesar-besarkan perkara tersebut.

“Saya sangat profesional kerana apa yang sudah berlaku benda kecil sebenarnya. Selepas habis saja insiden itu, tak sampai 10 minit, saya dah masuk berlakon semula.

“Selagi saya dah maafkan, saya okay sahaja kalau nak berlakon sama. Tapi kalau dia tak nak berlakon dengan saya, kasihanlah dia,” katanya.

Reen ditemui pada malam gala tayangan perdana filem aksi komedi “Daddyku Gangster” yang diadakan di TGV Sunway Velocity Mall, Kuala Lumpur, pada Rabu.

IMG 3618
Reen Rahim memeriahkan malam gala “Daddyku Gangster” bersama barisan pelakon lain

Bagaimanapun, Reen akui terkilan apabila pelakon itu tidak mengaku kesilapan dan menganggap insiden itu sebahagian daripada proses rakaman.

“Sebenarnya saya nak minta maaf dan saya ada berhubung dengan dia secara peribadi. Saya beri video itu pada dia. Saya cakap dekat dia, “Saya bukan nak kurang ajar tapi awak tengok sendiri, saya memang dah nak pengsan”.

“Tapi dia tak mengaku dan dia beritahu benda tu tak sakit dan tak betul. Saya sebenarnya berharap bila saya mulakan perbualan itu adalah maklum balas positif sebab dia tak nampak dekat sini.

“Ingatkan bila berdepan dengan dia, saya nak minta maaf. Tapi bila dia cakap tak nak berlakon lagi dengan saya, jadi saya nak jawab apa?

“Saya tak takut pun kalau nama saya diburuk-burukkan sebab saya dah banyak kali berlakon dengan pelakon-pelakon senior dan mereka tahu peribadi saya macam mana,” katanya.

Tambah Reen lagi, insiden itu dianggap sebagai satu pengajaran yang membuatkan dirinya lebih matang dan akan berhati-hati pada masa akan datang.

Terdahulu, nama Reen tular apabila berlakunya perselisihan faham dengan seorang pelakon lelaki setelah dia tidak sengaja meninggikan suara selepas berlakunya insiden tersebut.