Pelakon Nad Zainal dimasukkan ke unit rawatan rapi (ICU) di sebuah pusat perubatan selepas disahkan mengalami pendarahan dan jangkitan paru-paru pada Isnin.

Memetik laporan dari Kosmo!, Nad atau nama sebenarnya Farah Nadia Zainal Abidin, terpaksa ditidurkan selama dua hari selepas prosedur mengeluarkan darah dan intubasi.

“Nad ditidurkan dua hari sebab paru-paru dia berdarah. Dah dapat keluarkan semua darah jadi doktor tidurkan dia supaya boleh rehat dan paru-paru kembali kering.

“Sebelum ini tak dapat nak kongsi berita ini sebab nak tunggu kebenaran keluarga dia. Sama-sama kita doakan Nad,” ujar rakan baiknya, Aina Liza.

Difahamkan Nad mula berasa tidak sihat sejak Jumaat lalu selain mengalami kesukaran untuk bernafas.

5B4243A4 79C9 4A54 BE32 9C94EDA4424B

Terdahulu, pelakon Ungku Ismail Ungku Abdul Aziz melalui hantaran di Instagram Story turut memohon doa peminat agar pelakon drama “Cina Buta” itu cepat sembuh.

“Saya mohon doa semua kepada Nad yang dimasukkan ke ICU hari ini (Ahad lalu) akibat jangkitan paru-paru.

“Beberapa prosedur sudah diambil. Nad stabil mengikut kata doktor. Namun, Nad benar-benar tidak sihat… Mohon doa semua ya. Allahumma yashfihaa,” coretnya.

Sementara itu, rakan-rakan selebriti dan orang ramai membanjiri ruangan komen di Instagram Nad dengan titipan doa buatnya.