Pelakon dan usahawan Zarina Zainuddin meluahkan rasa kesal apabila terdapat pihak tidak bertanggungjawab yang tergamak melabel anaknya sebagai orang gila menerusi Wikipedia.

Zarina berkongsi perkara itu menerusi laman Instagram selepas anaknya, Muhammad Raizal Azrai menunjukkan tangkap layar Wikipedia yang memaparkan maklumat berbaur penghinaan terhadapnya.

Enggan membiarkan anaknya murung, Zarina lantas memeluk dan memberi kata-kata semangat buat anaknya, yang juga seorang anak austime.

“Azal hantar pada saya, “Ibu ada orang tulis di Wikipedia kata Azal gila, ibu tengok ni”. Saya yang baca jadi terkedu sekejap.

“Kemudian saya peluk dia, saya kata Azal tak gila, Azil tak gila. Azal dan Azil anak istimewa, anak ibu. Allah ada, biar orang kata apa, Allah ada,” tulis Zarina.

Rata-rata selebriti dan wargamaya mengecam perbuatan tidak bermoral individu tersebut dan menasihatkan Zarina agar segera membuat laporan polis.

“Entri macam ini di Wikipedia, boleh dihadapkan ke mahkamah dan jatuhkan hukuman. Teringin nak tengok manusia busuk hati macam ini dihukum di dunia dan akhirat,” ujar Sharnaaz Ahmad.

“Segala info Wikipedia atau Google kebanyakannya salah. Tidak sangka ini yang paling jahat. Semoga Kak Ina dan Azal bersabar,” kata Ozlynn Wati.