Stesen radio terkenal Suria FM sentiasa tampil dengan inisiatif untuk mengeratkan hubungan barisan penyampai radio dengan para pendengar di seluruh negara.

Sebagai kesinambungan siri Jelajah 90 Suria baru-baru ini, Suria FM membawa penyampai segmen Morning Mor­ning Suria iaitu Shuib, Ajak dan Suraya bertemu pendengar menerusi program jelajah Morning Morning Suria Belanja Makan.

Program yang diadakan pada 24 dan 25 September lalu di Kelantan dan Terengganu, juga pada 30 September di Melaka itu berjaya menarik lebih seribu pendengar yang hadir untuk beramah mesra bersama barisan penyampai.

Menurut Pengurus Besar Suria FM, Roslinda Abd Majid atau lebih dikenali sebagai DJ Lin, siri Morning Morning Suria Belanja Makan adalah suatu program yang sangat istimewa kerana buat pertama kalinya menampilkan Shuib sebagai penyampai baru Suria FM.

rt
Peminat bergambar dengan penyampai Suria FM

Sehubungan dengan itu, DJ Lin amat berbesar hati atas sambutan luar biasa yang diterima daripada peminat di Pantai Timur dan Selatan tanah air.

“Kami amat berbesar hati dan bersyukur dengan sambutan hebat dari peminat Suria FM di Kelantan, Terengganu dan Melaka terhadap jelajah Morning Moring Suria Belanja Makan pada tahun ini.

“Lebih terharu, apabila melihat para peminat dah pun tiba di lokasi beberapa jam lebih awal untuk tidak melepaskan peluang untuk makan bersama penyampai kesayangan mereka.

“Sokongan peminat yang hadir terdiri dari pelbagai lapisan umur dan jualan barangan eksklusif Suria juga berjaya mencatatkan lebih RM10,000. Terima kasih kepada semua pihak yang menjayakan program ini,” katanya.

sfmm
Peminat nyata teruja dapat makan dengan percuma

Acara belanja makan untuk sarapan pagi bermula di Ayang Cafe Kota Bharu, kemudian rombongan Suria FM berangkat ke Restoran Make@Tunjung untuk makan tengahari.

Selesai program di Kelantan, rombongan Suria FM menuju ke Kuala Terengganu untuk makan malam bersama pendengar di D’Perahu Seafood Shah Bandar.

Acara diteruskan lagi dengan sesi bersarapan pagi di Nasi Dagang Atas Tol dan makan tengahari di Aurora Coffee House, Dungun, Terengganu.

Sementara itu di Melaka, Restoran The Wau di Jalan Kampung Hulu menjadi pilihan untuk lokasi makan malam, manakala kedai Roti Canai Kayu Arang untuk bersarapan pagi dan Restoran Berkat Salam Asam Pedas sebagai lokasi untuk makan tengahari.

Morning Morning Suria Belanja Makan akan diteruskan di Pulau Pinang dan Perak bermula 28 hingga 30 Oktober ini.