Penyanyi Khai Bahar memohon doa orang ramai buat ibunya, Rosnah Muhammad, yang dimasukkan ke Unit Rawatan Rapi (ICU) akibat kegagalan fungsi buah pinggang sejak minggu lalu.

Jelas Khai atau nama sebenarnya Muhammad Khairul Baharuddin, masalah buah pinggang yang dihidapi ibunya sudah lama dikesan, namun belum pernah menjalani rawatan dialisis.

“Mak masih di ICU sejak Rabu lagi. Dia belum sedarkan diri. Mak memang ada masalah buah pinggang sudah lama, tapi dia tidak buat dialisis.

“Mak jenis yang takut nak ke hospital, cuma baru-baru ini keadaannya teruk dan itu yang terus bawa ke hospital. Ini kali pertama mak dimasukkan ke hospital,” katanya menerusi Harian Metro.

306972065 415242923865253 4139360718008530643 n
Khai Bahar berkongsi foto bersama ibunya di Instagram

Tambah Khai lagi, dia dan keluarga kini menanti ibunya menjalani rawatan dialisis hingga ibunya stabil dan sedarkan diri.

“Saya dan adik-beradik lain perlu bergilir-gilir menunggu di hospital sebab lebih mudah untuk kami dapatkan maklumat lanjut daripada doktor,” katanya.

Justeru, Khai turut menangguhkan segala kerjanya selama seminggu dan merancang untuk kembali bekerja setelah keadaan ibunya stabil.

Menjengah ke laman Instagram, rakan-rakan selebriti dan para peminat menitip doa serta kata-kata semangat agar ibu Khai kembali pulih dengan segera.