Filem aksi komedi “Abang Long Fadil 3” arahan Syafiq Yusof berjaya meraih kutipan sebanyak RM18 juta selepas 11 hari ditayangkan di pawagam.

Penerbit “Abang Long Fadil 3” merangkap Pengerusi Skop Productions, Datuk Yusof Haslam bersyukur atas sambutan memberangsangkan daripada penonton yang menyokong filem ini.

“Alhamdulillah atas sambutan yang memberangsangkan ini. Menerusi platform sosial media serta tinjauan pihak kami menerusi siri jelajah “Abang Long Fadil 3” baru-baru ini, kami mendapati rata-rata penonton filem ini yang hadir ke pawagam adalah dari golongan keluarga.

“Saya dan rakan penerbit Astro Shaw ingin ucapkan jutaan terima kasih kepada mereka yang telah menonton dan kami harap bagi yang belum menonton filem ini agar tidak lepaskan peluang untuk menyaksikan serta berhibur dengan “Abang Long Fadil 3″,” katanya.

Sementara itu, pengarah Syafiq Yusof turut berkongsi kegembiraan dan rasa syukur atas sambutan luar biasa terhadap filemnya menerusi hantaran di laman Instagram.

Terdahulu, filem “Abang Long Fadil 3” berjaya meraih kutipan RM3 juta pada hari pertama tayangan di 159 pawagam di Malaysia, Brunei dan Singapura.

“Abang Long Fadil 3” dibintangi barisan pelakon hebat seperti Zizan Razak, Johan, Elizabeth Tan, Maya Karin, Datuk AC Mizal, Shuib, Kazar, Ozlyn Wati, Tania Hudson, Joey Daud, Jay Iswazir, Daniella Sha, Khir Rahman dan Siraj Alsagoff.