Penyanyi dan pelakon Janna Nick tampil memohon maaf berikutan tidak mampu memberikan persembahan terbaik di pentas berprestij, Anugerah Industri Muzik 23 (AIM23) yang berlangsung Ahad lalu.

Janna yang menerima kecaman gara-gara mempersembahkan lagu “Gatal” secara ‘miming’ akui perkara itu berpunca dari kesihatannya yang terganggu setelah dijangkiti influenza dua minggu lalu.

“Saya minta maaf kerana dianggap memalukan AIM23 kerana ‘miming’ di pentas anugerah berprestij AIM23.

“Peluang untuk menyanyi di pentas besar itu sebaris dengan penyanyi-penyanyi hebat tanah air adalah satu impian yang memang dah lama saya impikan.

“Ketika pertama kali ditawarkan saya sangat berbesar hati. Akan tetapi sejak saya dijangkiti influenza dua minggu lalu. Kesihatan saya amat terganggu,” katanya.

Tambah pelakon “Melastik Ke Hatimu” itu lagi, dia tetap menggagahkan diri untuk meneruskan kerja-kerja di Malaysia, Indonesia dan Singapura walaupun telah dinasihatkan doktor untuk berehat.

“Saya meneruskan penggambaran drama “Melastik Ke Hatimu 2”, kerja-kerja di Jakarta dan memenuhi undangan di Singapura walaupun telah dinasihati oleh doktor untuk berehat.

“Tanpa saya sedar pilihan saya memakan diri,” katanya.

Pada acara yang berlangsung di Auditorium Majlis Dewan Bandaraya Shah Alam (MBSA) itu, Janna berjaya membawa pulang trofi Video Muzik Terbaik bagi lagu “Gatal” arahan Chuan Looi.