Presiden Parti Ikatan Demokratik Malaysia (Muda), Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkesempatan untuk menghadiri tayangan istimewa filem “Juang” bersama kumpulan media digital WebTVAsia baru-baru ini.

Menurut Syed Saddiq, filem itu mengingatkannya pada pengorbanan dan kepayahan rakyat, terutamanya petugas barisan hadapan sepanjang negara dilanda pandemik dua tahun lalu.

“Malaysia telah berperang dengan pandemik COVID-19 selama dua tahun. Tahun-tahun yang teramat sukar bagi kita semua. Ada yang hilang ahli keluarga yang tersayang, tak dapat jumpa ahli keluarga, hilang kerja.

“Wira-wira petugas barisan hadapan kita, dari penghantar barang, polis, tentera dan terutamanya petugas-petugas kesihatan berkorban masa dan tenaga demi negara.

“Menonton filem ini mengingatkan saya bahawa betapa sukarnya kehidupan sepanjang dua tahun berdepan pandemik dan apa yang kita semua terpaksa lalui.

“Tanpa perjuangan mereka mustahil untuk kita berada di kedudukan kita pada hari ini,” katanya.

Turut memeriahkan tayangan eksklusif itu ialah pengarah Matt Lai dan salah seorang pelakon utama filem “Juang”, Sangeeta Krishnasamy.

Selain Sangeeta, filem ini turut dibintangi Zul Ariffin, Janna Nick, Zizan Razak, Izzue Islam, Haoren, Vanidah Imran, Jack Lim, Wanna Ali dan ramai lagi.

Filem “Juang” yang diarahkan oleh lima pengarah tersohor, Matt Lai, Aziz M Osman, Datuk Yusry Abdul Halim, Kabir Bhatia dan Osman Ali ditayangkan di pawagam sejak 8 September lalu