Biarpun mengakui dirinya seorang yang penakut, namun pelakon Elisya Sandha menguatkan semangat untuk keluar dari zon selesa dan membintangi filem seram, “Rasuk”.

Elisya menyifatkan penglibatannya dalam filem itu sebagai satu cabaran baharu buat dirinya.

Bercakap mengenai pengalaman ketika terlibat dengan penggambaran filem “Rasuk” yang melibatkan lokasi di Kuala Kubu Bharu dan Rawang, adik kepada pelakon Fasha Sandha itu tidak terkecuali daripada berdepan gangguan mistik.

Menurut Elisya, kejadian aneh berlaku itu terakam dalam kamera ketika dia sedang melakonkan suatu babak bersama rakan pelakon, Alif Satar.

“Ketika melakonkan babak melarikan diri daripada zombi bersama Alif, tiba-tiba ada pintu yang terbuka dengan sendiri. Kejadian itu terakam dalam audio dan kamera.

“Alif bagi isyarat tangan untuk kami teruskan penggambaran. Saya memang dah rasa berdebar sangat pada ketika itu,” katanya.

DSC 9688 3
Elisya Sandha bersama barisan pelakon filem rasuk

Bagaimanapun, Elisya memandang perkara itu dari sudut positif yang menjadikannya lebih berani serta berkeinginan untuk terus membintangi filem-filem seram pada masa akan datang.

Elisya ditemui pada majlis pra-tonton dan sidang media filem “Rasuk” yang berlangsung di GSC Tropicana Gardens Mall, Petaling Jaya, pada Selasa.

Filem ini mengisahkan seorang guru yang terpaksa kembali bekerja walaupun dia masih trauma dengan tragedi yang telah berlaku terhadapnya. Setelah bermulanya cuti penggal, lima pelajar pergi berkelah di tepi sungai.

Salah seorang daripada mereka telah terjumpa botol misteri dan membukanya. Keadaan menjadi huru-hara apabila seorang demi seorang daripada pelajar yang masih ada di asrama telah dirasuk.

Selain Elisya dan Alif, filem ini turut dibintangi barisan pelakon lain seperti Ikmal Amry, Alicia Amin, Ayie Ilham, Atiq Azman, Taufiq Hanafi, dan Syazwan Razak.

“Rasuk” yang diterbitkan atas usaha sama Multimedia Entertainment, Golden Screen Cinemas, Astro dan SixFun Media bakal menghantui pawagam seluruh negara bermula 29 September ini.