Pelakon Iman Corinne bersyukur kerana berpeluang menjayakan watak yang mengangkat martabat wanita menerusi filem aksi terbaru, “Air Force The Movie: Selagi Bernyawa”.

Memegang peranan sebagai Dr. Susan Livingstone, Iman berterima kasih buat pengarah Zulkarnain Azhar kerana memberi kepercayaan terhadapnya untuk membawa watak wanita berwibawa tersebut.

“Ini kali pertama saya memegang watak macam dia. Dia tidak sempurna dari segi fizikal tetapi sebagai manusia, dia jenis manusia yang hanya boleh saya impikan.

“Dia mengingatkan saya tidak kira betapa betul atau salah kita, pada penghujung hari, cinta adalah jawapan kepada semua penyakit dunia.

“Bahawa tiada perpecahan kaum, agama mahupun politik boleh membezakan kita. Perpaduan itu adalah ubat terbaik untuk hidup di dunia kita yang kompleks,” katanya.

Justeru, Iman berharap wataknya dapat meninggalkan impak, memberi inspirasi serta dapat berkait rapat dengan penonton, terutamanya dalam kalangan wanita.

“Saya berharap penonton-penonton Malaysia dapat berkait rapat dengannya, seorang wanita yang ingin melindungi setiap kehidupan manusia dan membawa kegembiraan kepada kewujudan mereka,” katanya.

Diterbitkan oleh Multimedia Film Productions, filem ini mengisahkan Kapten Adib dan Mejar Adnan bersama skuadnya terbabit dalam misi bantuan kemanusiaan di Namburi, sebuah negara bergolak.

Dalam perjalanan pulang ke Malaysia, pesawat ditembak jatuh pengganas. Mengetahui perkembangan ini, TUDM mengarahkan misi menyelamatkan mereka.

Selain Iman, filem ini turut dibintangi pelakon hebat tanah air seperti Dato’ Adi Putra, Aiman Hakim Ridza, Johan As’ari, Carmen Soo, Nas-T, Luqman Hafidz, Scha Alyahya, Sara Ali dan Pablo Amirul.

“Air Force The Movie: Selagi Bernyawa” bakal menggegar pawagam bermula 25 Ogos ini.