Pelakon Anna Jobling menyangkal tuduhan buruk yang dilemparkan kepada pelakon dan usahawan Tya Arifin membabitkan jamu Mutyara baru-baru ini.

Tampil mempertahankan Tya, Anna atau nama sebenarnya Anna Ellisa Gustin Jobling Abdul Rahman, memberitahu bahawa dia sudah mencuba jamu itu dan rasanya tidak seperti yang didakwa segelintir pihak.

Perkara itu dikongsi menerusi satu hantaran video yang dimuat naik oleh Anna pada Rabu.

“Baru-baru ini saya baca artikel yang cakap jamu Mutyara ini pahit. Tapi, sebenarnya yang cakap macam itu tak pernah cuba.

“Sebenarnya saya dah cuba dan tak pahit langsung. Tapi tak tahu kenapa orang cakap macam itu sebab rasanya manis. 

“Rasa manisnya bukanlah manis buatan, tapi manis daripada bahannya seperti kurma, madu, delima dan habatus sauda. Rasanya sangat bagus dan tak pahit langsung,” katanya.

Sehubungan dengan itu, pelakon drama “Melur Untuk Firdaus” berkenaan menasihati orang ramai supaya berhati-hati apabila memberi komen agar tidak mengganggu periuk nasi orang lain.

“Sebelum nak pertikai atau nak hentam barang orang cuba dulu dan baru komen. Tak baik tutup periuk nasi orang. Saya harap Kak Tya kuat dan buang semua perkara negatif daripada fikiran,” katanya.

Menjengah ke ruangan komen, orang ramai bersetuju dengan perkongsian Anna yang kini menerima hampir 80 ribu tanda suka itu.

Ia turut mendapat perhatian Tya sendiri yang berterima kasih atas perkongsian tersebut.