Seminggu selepas ditahan reman, pelakon Sharnaaz Ahmad tampil menjernihkan keadaan setelah didakwa mengasari seorang penduduk di sebuah kondominium di Segambut dua minggu lalu.

Menerusi perkongsian video di laman Instagram yang dimuat naik pada Isnin, Sharnaaz membuat keputusan untuk menangguhkan sidang media seperti yang dijanjikan sehingga keputusan mahkamah dikeluarkan.

“Setelah menerima nasihat daripada peguam saya dan pihak polis, saya rasa lebih kita tunggu sampai keputusan mahkamah dikeluarkan oleh Timbalan Pendakwa Raya.

“Tetapi sebelum keputusan itu keluar, saya akan terangkan secara ringkas dan padat supaya pihak tertentu boleh faham.

“Di kawasan perumahan saya ada pengawal keselamatan, dan pada hari itu, saya terlihat salah seorang penduduk sedang bergaduh dengan pengawal keselamatan.

“Jadi saya turun untuk cuba mempertahankan pengawal keselamatan itu kerana saya tak boleh lihat orang ditindas, tidak kira bangsa dan agama,” katanya.

Tegas Sharnaaz lagi, segala tuduhan dan dakwaan yang mengatakan dia bertindak mengasari individu itu adalah tidak benar sama sekali.

“Demi Allah saya tak menumbuk, memijak, menendang perut dan mencekik mangsa. Itu semua adalah benda-benda karut. Jangan percaya dan saya yakin saya tak buat.

“Kertas siasatan semuanya dah lengkap dan sudah dihantar ke pihak pendakwa raya

Menurut pelakon drama “I promise Janji Anaqi” itu lagi, sebaiknya dia ingin menyelesaikan kes itu secepat mungkin dan berharap orang ramai tidak melemparkan stigma negatif terhadap mana-mana individu yang ditahan reman.

“Saya pun tak mahu panjangkan perkara ini dan tidak minta benda ni berlaku. Kita harapkan jalan terbaik untuk kedua-dua belah pihak.

“Bukan hendak cakap saya bagus atau pihak sana jahat tetapi jangan terus melompat kepada kesimpulannya.

“Apabila nampak dia masuk reman, sebenarnya prosedur tersebut untuk membantu siasatan polis. Harap penjelasan ini dapat jelaskan situasi sebenar kepada individu tertentu dan pihak media,” katanya.