Pelakon dan usahawan Nur Fazura akui berbangga dengan pencapaian suaminya yang juga pelakon Fattah Amin menerusi filem epik sejarah terbaru, “Mat Kilau Kebangkitan Pahlawan”.

Menerusi perkongsian di Instagram, Fazura meninggalkan coretan panjang lebar dan memuji segala penat lelah suaminya sepanjang menjayakan watak Awang dalam filem tersebut.

“Ingat tak masa awak terlibat dengan penggambaran filem ini, kita baru saja kahwin. Ingat juga tak masa tu saya punya risau kat awak sebab banyak betul babak yang buat saya fikir macam-macam kat rumah, terutamanya masa pukul 3 hingga 4 pagi awak masih dalam sungai.

“Saya tanya ada buaya ke? Awak boleh ketawa saja. Seperti biasa, awak sentiasa tenang walaupun saya tahu awak penat gila, tak cukup tidur semua pun ada.

“Awak begitu bersemangat apabila diberikan watak ini sejak awal lagi, lebih daripada watak-watak yang awak pernah bawa sebelum ini. Jadi, saya memang tunggu nak tonton filem ini,” katanya.

Dalam perkongsian sama, Fazura turut gembira dengan bakat dan usaha suaminya hingga meraih pencapaian luar biasa.

“Syukur ke hadrat Allah SWT di atas segala-galanya. Tahniah sayang. Saya teruja menantikan lebih banyak pencapaian awak pada masa akan datang. Saya sentiasa di sisi,” katanya.

Baru-baru ini, filem arahan Syamsul Yusof itu berjaya meraih kutipan pecah panggung sebanyak RM12 juta dalam empat hari tayangan.

Selain Fattah, filem itu turut dibintangi pelakon hebat lain seperti Dato’ Adi Putra, Beto Kusyairy, Johan As’ari, Ali Karimi, Wan Hanafi Su serta pelakon Indonesia, Yayan Ruhian.