Sesibuk mana pun jadual kerja hariannya, pelakon Norman Hakim akan sentiasa memperuntukkan masa bersama anak-anak tersayang.

Seperti yang dikongsikan di laman Instagram, Norman atau nama sebenarnya Mohamed Nurhakim Zaidon berkongsi rutin hariannya bersama anak-anak yang masih berada di bangku sekolah.

Menerusi video itu, Norman yang dilihat bersalaman dan mencium anak-anaknya sebelum mereka dihantar ke sekolah, sempat berkongsi tips kepada mereka yang bergelar ibu bapa menerusi ruangan kapsyen.

“Balik lewat macam mana pun, rutin pagi macam ini memang wajib sebab mereka perlukan doa dan barakah kita supaya minda mereka lebih tenang dan jiwa mereka menyerap segala ilmu, Insya-Allah,” katanya.

Dalam perkongsian sama, pelakon filem “Tiga Janda Melawan Dunia” itu turut meluahkan keterujaannya untuk sama-sama terlibat dalam acara hari sukan sekolah anak-anaknya.

“Minggu ini dan minggu depan adalah minggu yang paling sibuk untuk anak-anak, bukan setakat akademik tapi persiapan untuk hari sukan sekolah.

“Setiap hari anak-anak teruja cerita perkembangan latihan sukan di sekolah sebab papa memang minta laporan perkembangan masuk acara dan sebagainya.

“Papa paling tunggu tunggu hari sukan anak-anak sebab nak masuk semua acara yang melibatkan ibu bapa,” katanya mengakhiri coretan itu dengan doa buat anak-anak.

Untuk rekod, Norman dan Memey Suhaiza mendirikan rumah tangga pada 2011 dan dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Muhammad Darwisz, Muhammad Dikhriz dan Mikayla Delisha.

Sebelum itu, Norman berkahwin Abby Abadi pada 2002 tetapi bercerai pada 2009.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan tiga anak iaitu Mohamed Danish, Marissa Dania dan Maria Danisha.