Biarpun sedang sarat hamil cahaya mata sulung, namun ia tidak menjadi penghalang pelakon, Raja Ilya sempat merakamkan lagu saduran Bollywood berjudul “Zara Zara”.

Menurut Ilya atau nama sebenarnya Raja Ramilah Begum Raja Mohammad, dia telah dilamar oleh komposer Malaysia, Krishinthen Shanmugam untuk merakamkan lagu itu pada tahun lalu.

Mengakui dirinya bukan penyanyi profesional, pada awalnya Ilya berbelah bahagi untuk menerima tawaran berkenaan sebelum diyakinkan oleh komposer tersebut.

“Inilah dia, lagu Bollywood pertama saya. Terima kasih atas semua ucapan dan sokongan daripada kalian semua. Sebenarnya saya tidak berkeyakinan untuk merakamkan lagu ini.

“Kalau Krishinthen tidak meyakinkan saya, memang tidak akan menjadi lagu ini. Terima kasih juga kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakannya,” kata Ilya.

Sementara itu, rakan-rakan selebriti dan para peminat meninggalkan komen positif terhadap Ilya serta memuji kebolehannya menyampaikan lagu itu dengan baik.

Dalam perkembangan lain, Ilya dijangka akan melahirkan cahaya mata sulungnya pada Julai ini.

Terdahulu, Ilya yang menetap di Perth, Australia bersama suami, mengumumkan tentang kehamilannya menerusi Instagram pada Mac lalu.