Berita kemalangan maut yang melibatkan lima pelajar Universiti Sultan Azlan Shah (USAS) pada Rabu mengejutkan penyanyi dan pelakon Aiman Tino yang juga rakan kepada salah seorang mangsa.

Menurut Aiman, dia tidak menyangka rakan yang dikenali sejak di bangku sekolah, Muhammad Nasrun Aidol Munir Akbar, 22, telah pergi buat selamanya.

“Dia kawan lama saya sejak berada di bangku sekolah rendah lagi. Arwah kawan saya ketika kami sama-sama belajar di Sekolah Kebangsaan Pecah Kuala Kubu Bharu dan kami menyertai kumpulan nasyid bersama-sama.

“Kali terakhir bertemu adalah ketika dia datang ke rumah di Kuala Kubu Bharu. Jadi berita kemalangan ini sangat mengejutkan. Arwah pergi dalam bulan Syawal dan pada usia yang muda,” kata Aiman menerusi Harian Metro.

Tambah Aiman lagi, arwah merupakan seorang rakan yang baik dan sentiasa menyokong perniagaannya.

Terdahulu, kelima-lima mangsa berdepan kemalangan ketika dalam perjalanan pulang dari Ipoh ke rumah sewa mereka di Taman Chandan Puteri, Perak.

Kejadian berlaku ekoran kereta Honda City yang dinaiki kesemua mangsa terbakar setelah terlibat dalam kemalangan dengan dua treler muatan mozek dan besi pagar di Kilometer 245.2, Lebuh Raya Utara-Selatan arah utara.

Empat lagi mangsa yang meninggal dunia ialah Ahmad Naim Najmi Ahmad Hafizan, 21; Iqbal Hasnun Halimi, 23; Muhammad Nabil Haikal Muhammad Fariz, 19 dan Ahmad Akmal Ahmad Mokhlis, 20.