Kegembiraan jelas terpancar di wajah pelakon Raja Ilya apabila bakal menerima kehadiran cahaya mata perempuan dalam keluarganya.

Ilya atau nama sebenarnya Raja Ramilah Begum Raja Mohammad mengesahkan khabar gembira itu menerusi perkongsian di laman Instagram.

Pelakon filem “KL Vampires” yang kini menetap di kediaman keluarga belah suaminya, Trent Garrett di Australia itu telah mengadakan majlis ‘gender reveal’ Jumaat lalu.

Bagaimanapun, hanya keluarga terdekat sahaja yang menerima khabar gembira itu terlebih dahulu sebelum Ilya berkongsi video majlis ringkas itu di Instagram.

“Sangat teruja. Memang nak sangat bayi perempuan sebagai anak pertama. Boleh melaram sekali, ‘doll up’. Syukur Alhamdulillah.

“Allah tahu yang terbaik untuk kami. Amin. Nasib baik bukan bayi lelaki. Kita tak ada pengalaman sangat mengendalikan bayi lelaki.

“Sebelah (keluarga) Trent pula, semua lelaki. Jadi, mereka memang mengharapkan ada bayi perempuan dalam keluarga,” tulisnya.

Sementara itu, ruangan komen dihujani dengan ucapan tahniah daripada rakan-rakan selebriti serta para peminat yang turut berteka-teki mengenai jantina bayi dalam kandungan Ilya.

Sekadar info, Ilya dan Trent berkahwin pada 23 Disember 2018.