Ramadan tahun ini memberi seribu satu makna buat pelakon Mia Ahmad dan suaminya, Mohd Izham Tarmizi apabila berpeluang memasuki kelas membaca Al-Quran yang bermula dari Iqra.

Mia atau nama sebenarnya Samihah Ahmad Baderi berkongsikan paparan video suaminya sedang belajar mengaji secara virtual bersama seorang ustaz.

“Perkongsian ini bukan untuk menunjuk-nunjuk kebaikan ya tapi cuma untuk berkongsikan perjalanan kami bersama sempena bulan Al-Quran ini.

“Saya tidak pernah bayangkan kami akan ada momen berdua belajar al-Quran bersama-sama. Yang pasti inilah memori paling terindah dalam perkahwinan kami,” coretnya.

Dalam perkongsian sama, pelakon drama “Hati Perempuan” itu turut berharap perkongsiannya dapat memberi inspirasi kepada orang ramai di luar sana untuk sama-sama menuju ke arah kebaikan.

“Saya doakan kita semua dapat menjadi orang yang baru dan orang yang lebih baik selepas bulan Ramadan ini Insya-Allah,” katanya.

Sekadar info, Mia dan Izham, yang juga penjaga gol pasukan Johor Darul Ta’zim (JDT), selamat diijab kabulkan pada 13 Januari 2017.

Hasil perkongsian hidup, pasangan itu dikurniakan dua cahaya mata, Sayf Issa dan Iris.