Penyanyi dan pelakon Daiyan Trisha menggunakan peluang berada di Jabal Rahmah, Mekah untuk berdoa agar dipertemukan jodoh buat dirinya.

Daiyan yang telah berangkat ke Tanah Suci untuk mengerjakan umrah bersama keluarganya sejak hujung minggu lalu berkongsi momen-momen indahnya menerusi Instagram.

Menurut Daiyan atau nama lengkapnya Daiyan Trisha Mohd Nasaruddin, sudah tiba masanya untuk dia mencari pasangan hidup dan mendirikan rumah tangga.

“Jabal Rahmah merupakan lokasi pertemuan di mana Nabi Adam dan Siti Hawa bersatu pertama kali di bumi selepas dipisahkan beratus tahun di syurga.

“Jadi mengikut apa yang ramai katakan, jika berdoa meminta jodoh, di sinilah tempatnya. Jadi, jangan persoalkan jika saya melakukan perkara sama,” katanya.

Dalam perkongsian sama, Daiyan turut menyelitkan petikan doa serta memohon Allah SWT memakbulkan doanya untuk dikurniakan jodoh yang mampu membahagiakan dirinya.

“Ya Allah ya Tuhanku, semoga Kau pertemukan jodoh yang terbaik buat diriku. Mungkin dah tiba masanya,” coretnya.

Terdahulu, Daiyan menzahirkan rasa syukur kerana dijemput menjadi tetamu Allah SWT setelah pintu sempadan negara dibuka sejak 1 April lalu.