Penyanyi Ernie Zakri menzahirkan penghargaan buat suaminya yang juga penyanyi, Syamel kerana sudi menyampaikan lagu “Boneka” di acara Anugerah Juara Lagu ke-36 (AJL 36) pada Ahad lalu.

Menurut Ernie, Syamel merupakan pilihan terbaik memandangkan suaminya mempunyai kualiti nyanyian dan identiti tersendiri.

Sehubungan dengan itu, Ernie atau nama lengkapnya Nur Ernie Shahirah Zakri menzahirkan ucapan penghargaan buat Syamel menerusi perkongsian di Instagram.

“Terima kasih kerana sudi, walaupun awak tahu awak tak punyai banyak masa untuk membuat persiapan demi persembahan ini kerana tarikh bersalin saya.

“Terima kasih kerana membahagi masa, memberi idea dan berusaha serta menyanyikan lagu ini dengan cara awak tersendiri,” coretnya di Instagram.

Dalam perkongsian sama, Ernie turut berterima kasih kepada semua pihak yang membantu menjayakan persembahan tersebut termasuk penerbit dan komposer Lee Nai Kong serta pereka fesyen Syanell Harun.

Terdahulu, Ernie dan Syamel telah mempersembahkan lagu duet, “Goodbye Hello” di pentas Semi Final Muzik Muzik Ke-36. Bagaimanapun, lagu itu gagal ke pentas AJL 36.

AJL 36 yang disiarkan secara langsung dari Dewan Merdeka, Pusat Dagangan Dunia (PWTC) menyaksikan kumpulan indie SOG dan Shila Amzah merangkul trofi juara bagi lagu “Pelukan Angkasa”.