Dua tahun tertunda ekoran pandemik COVID-19, akhirnya pelakon Sweet Qismina berjaya menggenggam Ijazah Sarjana Muda Komunikasi Massa pada majlis konvokesyen Universiti dan Kolej SEGi, Isnin lalu .

Menerusi hantaran di laman Instagram, Sweet atau nama sebenarnya Farhanna Qismina Supandi berkongsikan pengalaman serta penat lelahnya sepanjang melanjutkan pengajian sambil membahagikan jadual dalam kerjaya seni.

“Saya hampir putus asa kerana tidak larat apabila terpaksa membahagikan masa antara kerjaya dan pelajaran.

“Namun, saya bersyukur dengan sokongan keluarga dan orang sekeliling yang sentiasa membantu dan memahami keadaan saya ketika penat.

“Kesabaran saya teruji apabila perlu menyiapkan tesis ketika Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Bayangkan, tidak boleh keluar rumah sehingga hilang motivasi untuk menghabiskan pelajaran.

“Mujur ada bantuan Cik Mira (pensyarah), dialah yang banyak membantu saya untuk berhadapan dan menyiapkan tesis,” katanya.

Dalam perkongsian sama, pelakon drama “Bidadari Salju” itu turut memberi dedikasi kejayaannya kepada arwah kakaknya, Farhanna Qistina (Pearl), yang meninggal dunia dalam kemalangan jalan raya pada 18 Jun 2015.

“Untuk arwah Kak Pearl, disebabkan kakak, Sweet sanggup habiskan. Majlis konvokesyen ini adalah untuk kakak.

“Sweet janji untuk habiskan pengajian demi kakak sebab kakak tidak dapat pakai jubah. Jadi, ini adalah yang teristimewa buat kakak… Kita berjaya kakak,” katanya.

Turut hadir menemani Sweet pada majlis itu adalah ibu, adik, serta tunangnya yang juga pelakon Adam Lee.